To oficjalne. W naszej ulubionej grze mamy 30 różnych armii

Poniżej kompletna lista armii dostępnych w grze WH40k. Kompletna. Pogrubioną czcionką kodeksy, a pod nimi wszelkie OFICJALNE (nie liczę fanowskich deksów) suplementy w bardziej lub mniej istotny sposób zmieniające zasady kompozycji.
A pod nią słówko komentarza!

  1. Codex: Dark Angels
  2. Codex: Blood Angels
  3. Codex: Space Marines
  4. Codex Supplement: Sentinels of Terra

  5. Space Marine Siege Assault Vanguard z IA10
  6. Codex Supplement: Clan Raukaan (zapowiedziane)
  7. Codex: Chaos Space Marines
  8. Codex Supplement: Black Legion
  9. Tyrant’s Legion z IA9
  10. Codex: Eldar
  11. Codex Supplement: Iyanden
  12. Eldar Corsairs z IA11
  13. Codex: Necrons
  14. Maynarkh Dynasty z IA12
  15. Codex: Tau Empire
  16. Codex Supplement: Farsight Enclaves
  17. Codex: Dark Eldar
  18. Codex: Orks
  19. Orks Dread Mob z IA9
  20. Codex: Grey Knights
  21. Codex: Imperial Guard
  22. Elysians z IA3
  23. Armoured Battlegroup z IA1
  24. DKoK Assault Brigade z IA12
  25. DKoK Siege Regiment ze strony webowej FW
  26. Codex: Tyranids
  27. Codex: Daemons
  28. Codex: Space Wolves
  29. Codex: Adepta Sororitas
  30. Codex: Inquisition (zapowiedziane)

Wraz z Clan Raukaan i nowo zapowiedzianą Inkwizycją mamy 30 grywalnych armii w sposób bardziej lub mniej istotny różniących się między sobą zasadami. Dodatkowo w obrębie kodeksu Space Marines.

Żeby tego było mało mamy w obrębie Space Marinesów 7 różnych Chapter Tactics, które w istotny sposób zmieniają zasady działania armii (istotne zasady specjalne, dostępność specjalnych bohaterów). A doliczając zaktualizowane zasady chapter tactics z Fall of Orpheus i Badab War?

Policzmy….

  1. Czerone Skorpiony
  2. Kosmiczne Rekiny
  3. Raptory
  4. Egzorcyści
  5. Wojownicy Modliszki
  6. Egzekutorzy
  7. Angels Revenant
  8. Czerwoni Łowcy
  9. Gwiezdne Zjawy
  10. Minotaury
  11. Kosmiczne Jastrzębie
  12. Astralne Pazury

No i dla porządku kodeksowe:

  1. Imperialne Pięści
  2. Ultramarines
  3. Białe Blizny
  4. Salamandry
  5. Czarni Templariusze
  6. Żelazne Ręce
  7. Krucza Gwardia

Oczywiście jak uwzględniamy Siege Assault Vanguard (w obrębie którego też można zmieniać chapter tacticsy), ilość kombinacji oscyluje w okolicach stu. Dodajmy sojusze… i wyjdzie że mamy tysiąc różnych zestawów zasad (tysiąc różnych kombinacji primary+allied detatchment).

Meta nie do ogarnięcia? Koniec stabilnej mety? Mi nie robi. Nawet to dobrze.

A teraz dorzućcie 18 (docelowo) Legionów z kampanii Horus Heresy (niektóre różne w wersji zdradzieckiej i lojalistycznej) i Ordo Reductor.

Tags: ,

2 Responses to “To oficjalne. W naszej ulubionej grze mamy 30 różnych armii”

  1. Cylindryk says:

    Imo brakuje jeszcze, z Vraksów, renegackich IG, całych 3. Jakkolwiek zasady mają nieco… przestarzałe.

Leave a Reply