Wear power armour and stay classy, część 1: Czerwone Skorpiony

classy

Niecały tydzień temu Forge udostępnił rozległe aktualizacje do Taktyk Zakonnych (ang. Chapter Tactics) i Specjalnych Bohaterów Kosmicznych Marines Imperium.

Czerwone Skorpiony

Rozpocznę cykl artykułów o Forge’owych zakonach od Czerwonych Skorpionów bo bardzo je lubię (chociaż ich nie zbieram). Na wstępie uprzedzę power gamerów, że żadna z tych taktyk nie jest tak mocna jak Iron Hands czy White Scars (i na większości turniejów nie są one grane), ale stanowią one ciekawe alternatywy w grze towarzyskiej, zwłaszcza dla klimaciarzy pragnących odwzorować dane zakony.

rs

  • Czystość ponad wszystko: Każdy taktyczny sierżant może być bezpłatnie awansowany na konsyliarza. Jest to niesamowicie cenne, bo zwiększa Twoją przeżywalność wobec Smoków Chaosu, wobec dark angelskich salw z bolterów i wobec każdej broni która nie wbija ci instanta. Dorzuć Siege Mantlets w armii Siege Assault Vanguard i Twoi taktyczni są NIE DO ZAPESTKOWANIA.
    Niestety nie chroni ich to przed laskomeltami, riptajdami na jonówkach ani przed żadną bronią fistopodobną.
  • Wytrwałość i pogarda: Przerzucasz niezdane pinningi. Niestety nie możesz dobrowolnie się okopać (ang. go to ground) ani kupić camo cloak. Znaczy to, że nie masz opcji na oddział zwiadowców z pelerynami maskującymi kampiących na znaczniku. Cóż, coś za coś, ale czy są oni tak pilnie potrzebni gdy masz Taktycznych którzy nie czują bólu?

Zapewne dla wielu minusem tej doktryny jest duży nacisk na Taktycznych Marines, którzy stają się bardzo wyporni ale niestety wciąż nie zabijają jakoś ekstremalnie mocno, a po ruchu nie strzelają za dobrze z salvo i heavy weapon. Dodatkową siłą Czerwonych Skorpionów jest duża ilość Bohaterów Specjalnych.

Wysoki Lord-dowódca Carab Culln

Lord-dowódca Culln, to mistrz zakonu Czerwonych Skorpionów. Przychodzi on ze statami typowego mistrza zakonnego nowego deksu (więc 4 rany, 4 ataki and stuff) a także pewną porcją wargearu i zasad specjalnych sprawiających że cena 215pts za niego jest wcale atrakcyjna.

  • Zbroja terminatorska: Twój 2+ sejw i opcja na deep strike. W komplecie z bulky and stuff – zwykła zbroja terminatorska, co by tu dużo gadać. Masz żelazną aureolę, więc inv od zbroi terminatorskiej jest mniej istotny.
  • Teleport homer: Sytuacyjne ale może się przydać.
  • Mistrzowsko wykonany bolter szturmowy: Twoja strzelająca broń. Nic interesującego. idziemy dalej
  • Ostrze Skorpiona: To jest mega. Twoja broń do walki wręcz. Zasadniczo mistrzowsko wykonany miecz energetyczny, ale z opcją na Smash Attack. Wykonując ten atak podwajasz siłę, ale robisz 2 ataki mniej. I masz AP2. znaczy to, że Twój mistrz Zakonny nie jest ciotą gdy przychodzi mu walczyć z monsntrusem lub HQ zakutym w zbroję 2+!
  • Taktyka Zakonna (Czerwone Skorpiony): wiadomo idziemy dalej
  • Eternal Warrior: to sprawia że facet serio daje radę w pojedynkach z monstrusami!
  • Warlord: jak na nazwanego mistrza zakonnego przystało, jeśli jest on w Twojej armii – jest on Twoim warlordem. Ma też ciekawy trait:
  • Dumny by żyć, dumny by zginąć, trudny do zabicia!: W promieniu 12″ od Caraba Cullna wszystkie modele Red Scorpions dodają 1 do wyników walk. Jeśli Culln jest w pojedynku w danej fazie walki, ten bonus rośnie do +2. On flip side Culln nigdy nie może korzystać z zasady Look out Sir!

Potężna postać do walki. Twój bohater do pojedynkowania, and damn, he does well. Powinien być stale w pojedynku, bo poza pojedynkiem łatwo go zesnajpić.

Magister Sevrin Loth, główny kronikarz Czerwonych Skorpionów

Facet kosztuje więcej niż Tiguris i ma ku temu prawo. Może nie ma dywinki ani zasad przerzucania wszystkiego ale jest diablo wyporny, autentycznie daje radę w kombacie i wybiera moce. Zobaczcie sami:

  • Staty typowego kronikarza: A więc inicjatywa 4 (i don’t care), tylko 2 rany (boli u kombatowej, jak zaraz zobaczycie, postaci) i wues 5. Na pocieszenie 3 ataki.
  • Zbroja z Selket: Artficerka. Jak wydasz warp charge, 2+ staje się 2+ invem. co jest mega. Dalej da się faceta zapestkować, ale nie zdycha od solidnego walnięcia plazmami czy jednego ciosu AP2
  • Siekiera magiczna: Czyli nasz ulubiony fors ax. Siła plus 1, AP2 i unweildy. 2+ invulka pozwoli Ci przetrwać uderzenie wroga a aktywacja broni magicznej pozwoli Ci wbić mu instanta. Czego chcieć więcej?
  • Nieustraszony: A to godne szacunku, że kronikarz tak dumnego zakonu jest fearless. I ma same plusy. Normalnie fearless boli że nie możesz go to ground? Czerwone Skorpiony i tak nie mogą. A ten facet absolutnie nie ma dobrego powodu by uciekać z walki.
  • Taktyka Zakonna (Czerwone Skorpiony): wiadomo idziemy dalej
  • Psionik (poziom 3): Facet jest w ekstraklasie kronikarzy. Razem z Zeke, Mephim i Tigurisem. 3ci poziom magii mu się przyda. Rzucasz 3 czary w rundzie? A może 1 czar, aktywacja zbroi na 2++ i aktywacja broni magicznej? Whatever, I’m wizard!
  • Kontrszarża: Na ostudzenie zapału wrogów
  • Warlord: Jeśli Loth jest twoim warlordem, otrzymuje on specjalnego traita: 1 VP za każdego psionika-bohatera wroga zabitego w kombacie. That is badass!
  • Mistrz magii: Masz dość losowania mocy? Wybierz jedną dyscyplinę z tych trzech: Biomancja, Telepatia, Telekineza. Z jednej z nich wybierz trzy moce (nie ma mix&match z różnych dyscyplin). Brawo. Masz przewidywalnego psionika. UWAGA: musisz wybrać te moce przed rozpoczęciem gry (wybraniem misji itp… najlepiej wpisz je po staroświecku w rozpiskę)

Sierżant-weteran Haas

On nie jest opcją HQ lecz upgradem do dowolnie wybranego oddziału taktycznego w kontyngencie. Kosztuje 60pts. Zastępuje sierżanta.

  • lepsze staty sierżanta-weterana: 2 woundy!. 60 punktów za 2-woundowego sieraka to dużo, ale zapewnia on też inne wymierne korzyści
  • Miecz energetyczny: warta 15pts power weaponka w cenie? Biorę to. Nie mam w zwyczaju zaopatrywać taktycznych w takie bajery, ale w tym wypadku ma to nawet cień sensu. Facet ma w końcu 2 woundy i…
  • Artficer armour: Artfiszerka. 2+ save. Jak w Horus Heresy
  • Żelazna aureola: 4+ invulnerable save
  • Always Advance!: To nie jest wisienka na torcie lecz najlepsza rzecz pod słońcem. Póki Haas żyje, on i jego oddział ma zasadę relentless. Nie są to może devastatorzy… ale strzelanie z laski z włazu Rhino? Szarża po salwie z Bolterów? Wspominałem, że grając Red Scorpionami pokochasz oddziały taktyczne? Haas daje ci kolejny powód ku temu!

Sierżant Culln

Późniejszy chapter master. Możesz mieć w armii jedynie jedną wersję tej postaci. Sierżanta Cullna (wersja z kampanii Siege of Vraks) możemy kupić jako upgrade do drużyny weteranów awangardy. Oto co on ma

  • lepsze staty sierżanta-weterana: 2 woundy! Reszta bez zmian
  • Jump infantry: Facet ma plecak z bazy. Fajnie. oszczędność 3 punktów
  • Relic Blade: Siekanie innych marinsów. wiadomo
  • Against All Odds: Póki on żyje, oddział ma Stubborn. Jeśli walczy przeciw przeważającemu liczebnie wrogowi, może przerzucać trafienia w kombacie

Może na tym etapie nie jest przegięty, ale (patrz wyżej!) co z niego wyrosło! Gdyby miał artfiszerke i/lub żelazną aureolę, byłby niewątpliwie fajniejszy, a tak… jest 2-woundowym sierakiem z relic bladem i plecaczkiem.

Czerwone Skorpiony – podsumowanie

Ciekawy zakon nie tylko we fluffie, ale od niedawna również pod względem zasad. Nie są może tak wyporni jak Iron Hands czy tak szybcy jak White Scarsi, ale są wśród mocniejszych zakonów z Forge’a.

Tags: , ,

This space is for your comment

This blog is equally divided between my articles and your comments. My articles on the left, your comments on the right. Post a comment

If you find this article to be interesting but don't want to post a comment right now, you may also like some of the following::

Thank you for your attention

Leave a Reply